De Rijksoverheid maakte vrijdagavond bekend dat er in ieder geval tot 19 december 2021 niet na 17.00 uur gesport mag worden. Daaropvolgend heeft het KNKV gekeken hoe het z’n leden zoveel mogelijk mogelijkheden kan bieden om te kunnen blijven sporten.

De gepubliceerde besluiten en mogelijkheden zijn onder voorbehoud van het debat in de Tweede Kamer (op dit moment gaande). Het KNKV hoopt dat het stopzetten van sportend Nederland teruggedraaid wordt en de sportsector als essentieel wordt gezien. Mochten de maatregelen teruggedraaid worden dan vindt de gehele zaalcompetitie doorgang zoals oorspronkelijk gepland.

Blijven de huidige maatregelen gelden dan betekent dit voor KV Heerenveen het volgende:

Breedtesport – MW1/A2/C2/C3/D2/E1/E2/E3/E4/F1
De competities worden volledig afgewerkt. Alle geplande competitiewedstrijden gaan door, mits de wedstrijd voor 17.00 uur (uit) te spelen is. Wil/kan één van beide ploegen niet spelen dan dient men daarover in overleg te treden.

Top- en wedstrijdkorfbal – S1/S2/S3/S4/A1/B1/B2/C1/D1
De competities zijn per direct stilgelegd. Het KNKV werkt aan een alternatieve competitieopzet die op zijn vroegst in januari kan beginnen. Alle geplande competitiewedstrijden kunnen doorgaan onder de noemer “oefenwedstrijd”, mits de wedstrijd voor 17.00 uur (uit) te spelen is. Wil/kan één van beide ploegen niet spelen dan dient men daarover in overleg te treden.

KV Heerenveen heeft besloten mee te gaan in deze opzet om alle ploegen zoveel mogelijk te laten spelen. Wel vragen we iedereen de geldende maatregelen na te leven zodat we op een veilige manier kunnen blijven sporten.

Er wordt op dit moment geïnventariseerd op welke manieren we kunnen blijven trainen. Denk hierbij aan inlooptrainingen voor een aantal teams tegelijk. We begrijpen dat we daarbij kinderen bij elkaar plaatsen die anders niet bij elkaar zouden komen, maar dit is ons inziens de enige manier om voor iedereen een training te kunnen verzorgen. Ouders/verzorgers bepalen uiteindelijk zelf of ze hun kinderen willen laten trainen op deze manier. We hebben begrip voor iedere keuze.
Er wordt zo snel mogelijk een schema gepubliceerd.

Voor ingeroosterde vrijwilligers: de diensten blijven vooralsnog staan. Mocht er iets wijzigen dan word je hier persoonlijk over op de hoogte gesteld.

Vragen of meedenken? Mail secretariaat@kv-heerenveen.nl.