De Rijksoverheid heeft gisteravond (18 december) bekend gemaakt dat de coronamaatregelen verder zijn aangescherpt. Met ingang van vandaag (19 december) tot in ieder geval 14 januari zijn binnensportlocaties gesloten. Buitensportlocaties mogen open tussen 5.00 uur en 17.00 uur.

Kinderen tot en met zeventien jaar hoeven tijdens het sporten buiten geen anderhalve meter afstand te houden en mogen trainen en wedstrijden spelen tegen teams van de eigen vereniging. Volwassenen van achttien jaar en ouder mogen buiten met maximaal twee personen op anderhalve meter afstand sporten, exclusief instructeur/trainer.

Op 16 december jl. berichtten we nog we dat handelen in de geest van de maatregelen van het Kabinet, NOC*NSF en KNKV. Dat blijven we doen en dus, omdat het veilig kan en goed is voor de fysieke en mentale gezondheid, gaan we weer naar buiten! Dat wil zeggen; we geven de gelegenheid om buiten te trainen. Ieders afweging om wel of niet te trainen of trainen te geven respecteren we. Dit kan dus ook betekenen dat niet alle teams (kunnen) trainen.

Op dit moment wordt er aan een aangepast schema gewerkt voor 20 t/m 24 december en 10 t/m 14 januari 2022. In de tussenliggende periode hebben we vakantie!

Wat er na 14 januari 2022 gaat gebeuren is nog erg onzeker; fingers crossed!