De Rijksoverheid heeft gisteravond (14 december) bekend gemaakt dat de huidige coronamaatregelen verlengd worden tot en met 14 januari 2022. Helaas heeft dat ook gevolgen voor sportbeoefening en dus voor KV Heerenveen. Het KNKV heeft laten weten dat ze rond de volgende persconferentie met nadere informatie over het vervolg van de wedstrijdkorfbalcompetitie komt.

De Rijksoverheid laat sportbeoefening toe omdat het veilig kan en goed is voor de fysieke en mentale gezondheid. Dat is ook waarom KV Heerenveen trainingen op andere dagen en tijdstippen heeft georganiseerd, alsmede de wedstrijden op zaterdag (gepland tussen 5.00 – 17.00 uur) door laat gaan. Maar nu de scholen eerder dicht gaan en de vakanties er aankomen, hebben wij besloten te handelen in de geest van de maatregelen van het Kabinet. In de praktijk betekent dat, dat we geen extra activiteiten gaan organiseren.

Zaterdag 18 december worden de laatste wedstrijden van dit jaar gespeeld. T/m 24 december wordt er getraind conform het aangepaste schema en dan hebben we allemaal even vakantie!

Maandag 10 januari 2022 starten we weer met trainen (conform het aangepaste schema). Fingers crossed; hopelijk kunnen we vanaf 15 januari weer wat meer.