KV Heerenveen heeft vanavond (13 oktober) kennis genomen van de additionele maatregelen, die het kabinet heeft afgekondigd in de strijd tegen het coronavirus. Deze landelijke maatregelen gelden vanaf woensdag 14 oktober 22.00 uur en zijn in elk geval voor de komende vier weken van kracht.

Net als de laatste keer vragen wij onze (ouders/verzorgers van) leden, trainers/coaches, vrijwilligers en fans per direct gehoor te geven aan de nieuwe maatregelen.

Sporten blijft (beperkt) mogelijk
Sporten in wedstrijdverband is niet meer toegestaan (alle leeftijden) en vanaf 18 jaar mag er alleen gesport worden op 1,5 meter afstand, individueel of in teamverband met niet meer dan 4 personen. Naast de sportkantine dienen ook kleedkamers en douches gesloten te worden.
Wat dat betekent in de praktijk (tot nadere berichtgeving)
De trainingsactiviteiten van de jeugd kunnen gelukkig door blijven gaan. Van ouders/verzorgers van jeugdleden vragen wij, zoals bekend, de kinderen af te zetten bij het rode paaltje aan het begin van de accommodatie.
Kom omgekleed naar de training en douche thuis!
De trainingsactiviteiten van de senioren worden per direct “gepauzeerd”. Woensdag 14 oktober dus geen wedstrijd van de Midweek en geen trainen voor S3 en S4. Donderdag 15 oktober geen trainen voor S1 en geen wedstrijd van S2.
Op het moment dat er binnen de kaders die gesteld zijn wel mogelijkheden zijn om de activiteiten voor leden vanaf 18 jaar te hervatten gaan we dat zeker doen. Maar voor nu betekent het weer even pas op de plaats.
Later deze week meer nieuws!
N.a.v. de persconferentie heb je wellicht vragen m.b.t. de praktische uitwerking van de maatregelen. Deze hebben wij als club ook. Over de consequenties van het totaalpakket aan nieuwe maatregelen is het KNKV in overleg met NOC*NSF. Het KNKV komt uiterlijk donderdag met een nadere reactie en aan de hand van die informatie komt het bestuur van KV Heerenveen, in samenwerking met de Corona Werkgroep, deze week met een verdere uitwerking.

Alleen samen kunnen we dit op een goede manier volbrengen!

#staysafe #stayfit #samenzijnwijkvheerenveen