Mijn naam is Gertjan Bron, 52 jaar en sinds 1976(?) spelend lid van Blauw Wit en daarna KV Heerenveen. Werkelijk, ik schrik er bijna van, maar ja ‘Time Flies…’ In al die jaren heb ik in heel wat teams met wisselende samenstelling gespeeld. Naast diverse kampioenschappen zijn de sportieve hoogtepunten: het meedoen aan het Nederlands kampioenschap voor junioren op het veld en een afgelaste wedstrijd vanwege interlandverplichtingen. Die interlandverplichting was helaas niet van mij, maar bij een speler van de tegenpartij 😀

Ik woon samen met mijn vriendin Aukje (die een korfbalachtergrond heeft bij Joure). We hebben drie kinderen: Marrit (15), Fardau (12) en Lennart (10). Fardau heeft slechts kortstondig gekorfbald bij de Kangoeroes, korfballen bleek niet echt haar ding. Marrit en Lennart korfballen nu in B2 en D2.

In het dagelijks leven werk ik als adviseur bij NHL Stenden Hogeschool. Een baan waar ik mijn ei goed kwijt kan. Mijn werkzaamheden liggen namelijk op het snijvlak van onderwijs en ICT: twee van mijn grootste interesses. Verder houd ik van muziek (zowel luisteren als zelf componeren) en allerlei sporten: je kunt mij ook hardlopend tegenkomen of iets passiever op de tribunes bij sc Heerenveen (hopelijk weer snel mogelijk). Daarnaast kun je mij wakker maken voor een heerlijk stukje cheesecake…

Ik ben nu zo’n 7 jaar penningmeester bij de club. Hierbij is het zaak een goede balans te vinden tussen geld steken in het korfbal en genoeg reserves behouden voor onverwachte uitgaves of mindere tijden. Dit laatste is het afgelopen anderhalf jaar zeer actueel geworden door de coronacrisis. Gelukkig hebben we in het verleden voldoende reserves opgebouwd om deze lastige periode in ieder geval financieel goed door te komen.

Wat ik wel gigantisch mis, is zelf wedstrijden spelen, kijken bij wedstrijden, feestjes en natuurlijk de jaarlijkse playbackshow. Hopelijk gaan we vanaf augustus weer een echt ouderwets seizoen beleven!

Overigens voor ons senioren 4 team kunnen we nog wel wat spelende dames gebruiken, anders wordt het spelen van wedstrijden heel erg lastig. Ook als je slechts een paar wedstrijden wilt spelen, ben je bij senioren 4 van harte welkom. Mocht je onderdeel willen zijn van een gezellig team waar we graag 3 helften actief zijn, neem dan gerust contact met me op via gertjanbron@gmail.com.