Wij zoeken op korte termijn extra KNKV scheidsrechters en/of beoordelaars. Naast onze vele eigen scheidsrechters voor de thuiswedstrijden, zijn er al vele jaren voor onze vereniging een aantal KNKV scheidsrechters en een KNKV beoordelaars actief voor bondswedstrijden op het niveau van wedstrijdkorfbal.

Verplichting
Wij zijn als vereniging voor het KNKV verplicht om een aantal neutrale wedstrijden per seizoen te fluiten en te beoordelen conform de zogeheten Rompregeling Arbitrage. Voor onze vereniging betekent dit voor dit jaar 75 wedstrijden fluiten voor de veldperiode en 75 wedstrijden voor de zaalperiode.

Hoge boete en puntenaftrek
Er zijn op dit moment echter te weinig scheidsrechters/beoordelaars om aan deze verplichting te kunnen voldoen. Dit heeft ons afgelopen jaar al een boete van enkele honderden euro’s opgeleverd. De kans is reëel dat er naast een hoge boete volgend seizoen ook een sportieve sanctie komt in de vorm van puntenaftrek voor een aantal seniorenteams. Daar staat tegenover dat als er meer wedstrijden dan het verplichte aantal worden gefloten/beoordeeld, de vereniging hiervoor een financiële bonus voor iedere meer gefloten/beoordeelde wedstrijd ontvangt. Daarom hebben we jouw hulp nodig!
Onder het motto van vele handen maken licht werk zouden wij er graag op korte termijn meer scheidsrechters en/of beoordelaars bij willen hebben die bereid zijn een aantal wedstrijden per seizoen (zaal en veld) te fluiten.

Wat moet je doen om als KNKV scheidsrechter te kunnen fluiten?
Voor het theoriegedeelte dien je het spelregelbewijs te halen. Daarnaast moet je een aantal wedstrijden fluiten, waarbij je intern begeleid wordt door ons als scheidsrechter commissie. Hiervan zal een portfolio worden samengesteld waarna een examenwedstrijd dient te worden gefloten. Een beoordelaar van de bond zal deze wedstrijd beoordelen.
Meer info is te vinden op de site van het KNKV (klik hier).

Beoordelaar/Waarnemer
Naast KNKV-scheidsrechters zijn wij ook op zoek naar beoordelaars/waarnemers. Wat je moet doen om beoordelaar/waarnemers te worden kun je lezen op de KNKV-site. Hier staan ook de toelatingseisen beschreven.
Meer info is te vinden op de site van het KNKV (klik hier).

Geef je voor 1 december op bij Jorke Visser waarna je een uitnodiging krijgt voor een startbijeenkomst.

Vragen ? Bel of mail gerust.

Namens de sr-commissie, Jorke

MAIL: jorke.visser@gmail.com