Vanavond is het besluit genomen om vanaf morgen de Hoekstra-hal, onze thuisbasis, de komende weken (en wellicht langer) in te zetten als eerste opvanglocatie voor Oekraïense vluchtelingen. Dat betekent dat wij vanaf morgen geen gebruik meer kunnen maken van de accommodatie. De gemeente heeft aangegeven alles in het werk te stellen om ons alternatieve zaalruimte ter beschikking te stellen. Voor komende zaterdag is dat echter geen haalbare kaart. Daarom worden alle thuiswedstrijden voor komende zaterdag verplaatst naar een ander moment en zal ook het “Wolkom werom” feest zaterdag niet doorgaan. Vanzelfsprekend vervallen alle vrijwilligersdiensten voor zaterdag ook. Over de locatie voor de trainingen vanaf volgende week en de wedstrijden op komende zaterdagen en over wat dit betekent voor kantine- en haldiensten e.d. zullen we jullie z.s.m. informeren.

We snappen dat het ontzettend jammer is dat we, nu we weer net op stoom komen, weer geen gebruik kunnen maken van ons thuishonk. Het is natuurlijk wel ontzettend mooi dat wij op deze manier bij kunnen dragen aan hulp voor deze mensen die vanwege oorlog hun land hebben moeten ontvluchten. We vragen daarvoor jullie begrip en medewerking.

Namens het bestuur van KV Heerenveen,

Mathijs Rutten