Afgelopen zaterdag was de Hoekstra Hal in Heerenveen het decor van het feest dat werd gevierd door de korfbalvereniging Heerenveen. Na de toch wel wat onnodige degradatie vorig seizoen was het team vorige week in Groningen tegen de Parabool al kampioen geworden. Heerenveen keert daarmee na slechts één seizoen terug in de Overgangsklasse, een prestatie die doorgaans niet als eenvoudig wordt bestempeld. Om zoveel mogelijk supporters te betrekken bij het kampioenschap is ervoor gekozen om de spelers en staf, samen met enkele jeugdteams, in de thuiswedstrijd tegen Quick te huldigen. De wedstrijd tegen Quick werd ietwat plichtmatig gespeeld maar uiteindelijke wel met 22-19 gewonnen.

Het kampioenschap van dit zaalseizoen zal door de bijbehorende statistieken lang in herinnering blijven. Heerenveen behoort met een gemiddelde score van meer dan 31 doelpunten per wedstrijd tot de meest scorende teams in Nederland en behaalde daarnaast een uniek record: nooit eerder werd er op dit niveau in één wedstrijd door een team 50 keer gescoord! Op 6 januari 2018 won Heerenveen met 50 – 21 van Noordenveld.

In de pauze van de wedstrijd werden ook de jeugdkampioenen E4, E2 en de C1 gehuldigd. Al het aanwezige publiek werd getrakteerd op koffie, thee en gebak dat door hoofdsponsor Installatiebedrijf Hoekstra werd aangeboden. Het kampioenschap van de C1 betekent dat dit team op 17 maart in Harderwijk gaat deelnemen aan het Nederlands Kampioenschap, een bijzonder knappe prestatie.