KV Heerenveen is erin geslaagd om voor het seizoen 2018-2019 de staf die verantwoordelijk wordt voor de selectie volledig op sterkte te brengen. De uit Sneek afkomstige 51-jarige Gerben Eppenga en de 36-jarige Remy van der Honig vormen naast de eerder aangestelde hoofdtrainer Ralph de Vries het technisch hart van KV Heerenveen. Eppenga heeft een rijk verleden bij Blauw-Wit (samen met De Driehoek gefuseerd tot KV Heerenveen), hij doorliep hier alle jeugdteams en was vervolgens als spelbepalende speler jarenlang vaste kracht van het 1e team. Na zijn periode als speler was hij onder andere actief als trainer/coach van de junioren en de selectie. Van der Honig nam enkele jaren geleden als speler, in verband met blessures, eerder dan gewenst afscheid als vaste kracht van het 1e team en is daarnaast jarenlang actief geweest als (jeugd)trainer binnen de vereniging.

Clemens Herbrink zal spelers en staf op medisch vlak ondersteunen. Herbrink was in deze rol eerder verbonden aan de selectie en heeft een jarenlange medische ervaring bij Defensie.

De junioren van KV Heerenveen staan komend seizoen onder leiding van Feitze van der Hoek en Jelmer Boersma. Met van der Hoek en Boersma worden ervaring, korfbalinzicht en aansluiting met de groep op een mooie wijze gecombineerd.

Het bestuur van KV Heerenveen is uitermate ingenomen met de samenstelling van deze staf. Allemaal zeer betrokken bij de verdere ontwikkeling van de vereniging en werkend vanuit een sterke en duidelijke korfbalvisie.

Bestuur KV Heerenveen