Aangepaste spelregels KV Heerenveen

//Aangepaste spelregels KV Heerenveen

Aangepaste spelregels KV Heerenveen

Zoals beloofd zijn de maatregelen die maandag aangekondigd werden vertaald naar de praktijk. Deze vertaling is terug te lezen in de spelregels die gelden op onze accommodatie. Klik hier voor het document in PDF.

Er zijn twee belangrijke maatregelen waarin wij ons dienen te houden: 1) er wordt gesport zonder publiek en 2) de sportkantine dient gesloten te worden.

Uitgelicht

De accommodatie is alleen toegankelijk voor trainers/coaches/begeleiders, sporters en aangewezen vrijwilligers. Toeschouwers zijn de komende periode dus niet welkom op de accommodatie.

Sporters die klaar zijn met hun eigen wedstrijd of training worden gezien als toeschouwers. Zij moeten zo snel mogelijk de sportaccommodatie te verlaten.
De spelregel van 13 mensen op de bank, waarvan maximaal 8 spelers, blijft gehandhaafd, rekening houdend met de 1,5 meter. Oftewel: als het tweede gespeeld heeft, en het eerste speelt daarna, mogen er in totaal 13 mensen op de bank zitten bij het eerste. Het kan dan dus zijn dat er spelers van het tweede naar huis moeten.
Overigens geldt deze spelregel voor alle teams! Dus ook voor jeugdteams.

De volgende spelregels gelden ook tijdens wedstrijden:

• kom zoveel mogelijk met de fiets of lopend. Zet de fiets in de stalling;
  • word je met de auto gebracht en gehaald? Stap uit bij de ‘Kiss & Ride’ plaats (t.h.v. het rood-witte paaltje), stap in op een rustige plaats;
  • kom max. 60 min. voor aanvang van de wedstrijd en vertrek direct na het sporten.

Er is een Corona Coördinator (CoCo) aanwezig die toezicht houdt op het gebruik van de accommodatie en zorgdraagt voor een juiste toepassing van de spelregels voor, tijdens en na de wedstrijden. Heb je tijd en/of zin om als CoCo aanwezig te zijn de komende periode (tijdens trainingen en/of wedstrijden) meld je dan via vrijwilligers@kv-heerenveen.nl. Alvast bedankt!

Livestreams

Om toch de wedstrijden die gespeeld worden te kunnen kijken zijn we de mogelijkheden tot het creëren van een livestream aan het onderzoeken.

Laten we er, ondanks de gestelde maatregelen, een sportieve tijd van maken.

#staysafe #stayfit #samenzijnwijkvheerenveen

1 oktober 2020|Laatste nieuws|