De selectie van Heerenveen zwemt op dit moment nog niet in de punten. Zowel 1 als 2 heeft in de zaalcompetitie nog geen punt weten binnen te slepen. De door blessures geteisterde selectie vindt langzaamaan zijn huidige vorm qua mensen weer terug.

Vorig weekend speelden beide ploegen een goede partij, Heerenveen 2 verloor met 28-25 van Ritola 2, en Heerenveen 1 ging op het laatst onderuit in Veenendaal tegen SKF. Heerenveen 1 leek het grootste gedeelte van de wedstrijd er met de punten vandoor te gaan, maar een lange doelpuntloze fase deed ons vlaggenschip de das om.

Met goede moed gaan we het nieuwe korfbalweekend in. Heerenveen 2 reist zaterdag af naar het hoge noorden, tegen CLS 2, één van de twee koplopers in de competitie. Heerenveen 1 neemt een andere afslag, richting het zuiden, waar de uitwedstrijd tegen Ridderkerk op het programma staat. KCR heeft op dit moment 2 punten meer dan Heerenveen, het belang van winst is dus groot.

Heerenveen 2 speelt zaterdag 19.30 uur om de hoek in Stiens, support is welkom! In de buurt van Ridderkerk dit weekend? Zaterdag om 18.30 uur treedt ons vlaggenschip aan in sporthal de Fakkel tegen KCR.