Een ieder die bardienst draait in de kantine van de sporthal en daarbij alcoholische consumpties verstrekt moet de instructie verantwoord alcohol gebruik gevolgd hebben.
Bij de ingebruikname van de kantine hebben een groot aantal leden deze instructie zo’n 20 jaar geleden via een avondvullende presentatie gevolgd. Wil men alcoholische consumpties mogen verstrekken dan is het verplicht dat deze instructie gegeven is en dat men daarvan een certifikaat kan overleggen.

Aangezien het zeer lang geleden is en er van de oude groep weinigen meer over zijn en nieuwe barmedewerkers nu vrijwillig worden aangewezen roep ik een ieder op om de “instructie” te volgen en het certifikaat te gaan behalen. Nu is dit online te volgen en bij goed gevolg wordt het certifikaat automatisch naar mijn mail adres (ceesdewit@chello.nl) gestuurd.

De instructie/cursus is te volgen via de website: http://www.nocnsf.nl/iva

Denk erom dat dit alleen nut heeft voor personen van 16 jaar en ouder. Dat wil zeggen alleen zij mogen alcoholische consumpties in onze kantine verstrekken.

Ik hoop dat er zoveel mogelijk personen dit certifikaat gaan behalen zodat er bij elke dienst minimaal 1 persoon is met een behaald certifikaat.
Het is niet moeilijk, met een beetje voorbereiding en gezond verstand is het gemakkelijk te behalen.

Met vriendelijke groeten

Cees de Wit

De volgende personen hebben hun certifikaat reeds behaald. Proficiat!

Jos Achttien
Martin Bosma