Op 25 januari jl. heeft de Rijksoverheid bekendgemaakt dat de coronamaatregelen verder versoepeld worden. Het KNKV heeft daarop aangegeven dat er vanaf woensdag 26 januari weer competitiewedstrijden, onder voorwaarden met publiek, gespeeld kunnen worden. Wel is voor spelers en toeschouwers van 18 jaar en ouder het coronatoegangsbewijs verplicht.

Morgen (29 januari) pakken alle breedtekorfbalteams de competitie weer op. Dit gaat om de F1, E4, E3, E2, E1, D2, C3, C2, A2 en MW1. Het oorspronkelijke schema blijft ongewijzigd.

Voor de wedstrijdkorfbalteams (D1, C1, B2, B1, A1, S4, S3, S2 en S1) wordt een nieuwe competitie gemaakt. De eerste wedstrijden worden gespeeld op 6 februari 2022. Het schema komt z.s.m. in de KNKV Wedstrijdzaken app.

Nu we weer gaan starten en de accommodatie en kantine, onder voorwaarden, open is voor publiek frissen we graag een ieders geheugen nog even op.

Algemene (hygiëne) regels

• Blijf thuis bij klachten en laat je testen bij de GGD of doe een zelftest. Ook als je gevaccineerd bent;
  • bij een positieve test: blijf thuis en vermijd contact met anderen, ook als zij gevaccineerd zijn.
  • bij een positief geteste huisgenoot: volg het advies van de GGD op;
  • 1,5 meter is een veilige afstand. Bescherm jezelf en anderen;
  • schud geen handen;
  • was vaak en goed je handen;
  • hoest en nies in je elleboog;
  • zorg voor voldoende frisse lucht en ventilatie in binnenruimtes;

Coronatoegangsbewijs (CTB)

De Rijksoverheid heeft verplicht gesteld dat iedereen die een sportaccommodatie of -kantine binnen wil gaan een CTB èn legitimatie dient te kunnen laten zien. Het gaat hier om iedereen vanaf 18 jaar.

De controle op CTB wordt gedaan door vrijwilligers en/of trainers (tijdens trainingen). We vragen jullie medewerking en begrip zodat er geen vervelende situaties/discussies ontstaan.

Na het sporten is 1,5 meter afstand houden verplicht voor iedereen boven de 18 jaar.

1,5 meter afstand

Iedereen van 18 jaar en ouder houdt 1,5 meter afstand tot volwassenen en jongeren vanaf 13 jaar. Kinderen tot en met 12 jaar hoeven tot elkaar en tot volwassenen geen 1,5 meter afstand te houden. Jongeren van 13 tot en met 17 jaar hoeven geen 1,5 meter afstand te houden tot elkaar.

De 1,5 meter is verplicht, tenzij dit niet mogelijk is voor de sportbeoefening. Tijdens trainen en wedstrijden dus niet, maar daarna wel. Houd hier rekening mee!

Mondkapjes

Het dragen van een mondkapje is verplicht voor iedereen vanaf 13 jaar, die zich verplaatst, in/op de:

• Sporthal/sportaccommodatie, behalve tijdens het sporten;
  • sportkantine.

Publiek

Tussen 05.00 uur en 22.00 uur mag er publiek aanwezig zijn bij amateursport (wedstrijden en trainingen). Het publiek houdt zich aan de volgende regels:

• Iedereen van 18 jaar en ouder laat een CTB zien bij binnenkomst;
  • het publiek heeft een vaste plek op 1,5 meter afstand van elkaar (dit geldt voor binnen en buiten en voor staan en zitten);
  • mondkapje verplicht bij verplaatsing binnen.

Wij vragen iedereen zelf verantwoordelijkheid te nemen voor de 1,5 meter afstand! Zowel tijdens verplaatsen als zittend op de tribune.

Kantine

De kantine mag open van 05.00 tot 22.00 uur. Daarbij gelden de volgende voorwaarden:

• Iedereen van 18 jaar en ouder laat een CTB zien, dit gebeurt al bij binnenkomst van de hal. Niet extra bij binnengaan van de kantine;
  • De 1,5 meter afstand regel geldt in de kantine;
  • Iedereen heeft een vaste zitplaats;
  • mondkapje is verplicht bij verplaatsingen binnen. Als je zit mag het mondkapje af;
  • vrijwilligers achter de bar dragen een mondkapje.

Kleedkamers, douches en toiletten

De kleedkamers, douches en toiletten zijn toegankelijk. Denk hierbij wel aan 1,5 meter afstand houden, het dragen van een mondkapje, etc.

Richtlijnen vervoer

Rijd je in de auto met personen uit een ander huishouden? Het advies is dan een mondkapje te dragen. Dit geldt voor iedereen van 13 jaar en ouder.

Vragen of regelgeving nalezen? Kijk op de website van de Rijksoverheid en/of NOC*NSF. Andere vragen of opmerkingen? Mail sectretariaat@kv-heerenveen.nl.

Als iedereen zich houdt aan de geldende maatregelen en op zichzelf en elkaar past gaan we hopelijk een mooi, restant, zaalseizoen tegemoet!

#samenzijnwijkvheerenveen

Bedankt en tot snel in en rond het veld,

Bestuur, TC, JC, Kantinecommissie, Vrijwilligerscommissie