De Rijksoverheid heeft op dinsdag 2 november in haar persconferentie aangekondigd dat, met ingang van 6 november as., het coronatoegangsbewijs (CTB) van toepassing wordt voor de binnensportcompetities/-accommodaties. Zoals bekend volgt KV Heerenveen sinds het begin van de coronacrisis de lijn van de overheid, NOC*NSF en het KNKV om ervoor te zorgen dat we gezamenlijk het coronavirus zoveel mogelijk indammen. Dit betekent dat ook wij bij binnenkomst van de Hoekstra-hal, mensen van 18 jaar en ouder, gaan vragen om een geldig CTB. Daarbij wordt ook naar de identiteitskaart gevraagd.

Wij begrijpen dat er verschillende meningen zijn rondom dit thema en willen benadrukken dat wij elke mening respecteren. Als club zullen we ons echter wel aan de maatregelen moeten houden en kunnen hierop geen uitzonderingen maken. Wij willen iedereen vragen om geen discussie aan te gaan met diegene die de regels handhaaft.
Verwacht je als speler, trainer/coach, rij-ouder, kantinevrijwilliger of anders problemen bij het kunnen tonen van dit bewijs dan vragen wij je z.s.m. te melden bij je trainer/coach (in het geval van spelers en rij-ouders), de TC Jeugd of Senioren (in het geval van trainers en/of scheidsrechters) of via de mail secretariaat@kv-heerenveen.nl (in het geval van vrijwilligers of anders).

Naast bovenstaande gelden ook de basisregels nog steeds:

• Heb je corona gerelateerde klachten? Blijf thuis en laat je testen;
  • ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen;
  • was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie;
  • schud geen handen;
  • neem de gebruikelijke veiligheids- en hygiëneregels voor iedereen in acht;
  • geen ‘verplicht 1,5 meter afstand houden’ maar dringend advies om afstand te houden. Het blijft verstandig om elkaar de ruimte te geven.

#waarommoeilijkdoenalshetsamenkan #weneedyou
De Corona werkgroep gaat de komende dagen/weken op zoek naar mensen die voor onze vereniging CTB’s willen scannen. Aangezien we niet iedereen persoonlijk kunnen benaderen, maar wel veel mensen nodig hebben om mee te draaien in een rooster, doen we hierbij een oproep: wil je helpen? Meld je via secretariaat@kv-heerenveen.nl en er wordt contact met je opgenomen om je beschikbaarheid door te nemen. Alvast bedankt!

Overige zaken

• De hoofdingang van de Hoekstra-hal is straks de enige ingang.
  • De overheid heeft geen beperkingen meer opgelegd aangaande het samen reizen in een auto naar uitwedstrijden en/of trainingen. Neem hier het gezonde verstand in acht en maak zelf de afweging wat wenselijk is.
  • Ga bij de controle niet in discussie met elkaar; “don’t shoot the messenger!”.

Alleen samen kunnen we dit op een goede manier volbrengen en dus vragen we om jullie medewerking èn hulp! Heb je vragen of wil je kenbaar maken dat je wilt helpen? Mail secretariaat@kv-heerenveen.nl.

Met sportieve groeten,
het bestuur van KV Heerenveen