Het KNKV heeft besloten om het ‘spelregelbewijs’ vanaf 2018 verplicht te gaan stellen voor alle spelers vanaf 14 jaar. De insteek is begrijpelijk: hoe beter men de spelregels kent, hoe minder gezeur erover is tegen de scheidsrechter.

Waarom?

• Leuk en leerzaam voor toeschouwers, jezelf, de scheidsrechter én je hele team! Het spel verloopt sportiever, sneller en jij en je teamgenoten maken ook nog eens meer kans om te winnen als je weet waar de spelregels over gaan.
  • Kijken naar een wedstrijd wordt anders als je weet waarom de scheids soms fluit…
  • Terugdringen aantal overtredingen bij de vereniging en boekingen i.v.m. ontvangen gele en rode kaarten.

KV Heerenveen heeft besloten om het spelregelbewijs gefaseerd in te voeren. Er wordt gestart met de junioren. Zij zullen groepsgewijs kennis maken met de site korfbalmasterz.nl en de mogelijkheden om het spelregelbewijs te halen. Daarna zullen de overige (spelende) leden gefaseerd volgen.