Beste KV Heerenveners,

Schrik niet, er komen wat droge cijfers aan, maar we willen ze eerst wel even melden voordat we jullie vragen over hoe jullie staan tegenover een gezonder aanbod in onze kantine.

Nee, we willen de frituur niet uit de keuken bannen. Wees niet bang ;-). Maar we streven wel naar gezondere alternatieven in het aanbod. Voor kinderen, jeugd én volwassenen.

Komt’ie: slechts 10% van de vrouwen en 6% van de mannen krijgt de dagelijks aanbevolen hoeveelheid fruit binnen. Groente wordt nog minder gegeten: 5% van alle mannen en vrouwen eet de aanbevolen hoeveelheid. Volgens het CBS had in in 2015 de helft van Nederlanders boven de 20 jaar overgewicht en 13,7% van de Nederlanders obesitas. Maar laten we niet te diep op zaken ingaan en uitgaan van het feit dat: des te gezonder je eet, des te gezonder je wordt en blijft.

Wij zijn heel benieuwd naar hoe de leden van onze vereniging daar naar kijken. Is er behoefte aan een gezond alternatief in de keuken? Blijven we onze kinderen tosti’s en “suiker-volle limonades” voeren?

Laat ons jullie mening weten en geef je op om mee te helpen aan een gezondere sportkantine bij KV Heerenveen. Vul bijgaande enquete in (14 vragen) en help daarmee vorm te geven aan dit gezonde initiatief.

Alvast dank!

Marjon Visser, Kim Doosje en Riko Kruit

Scroll naar beneden voor de enquête of klik op onderstaande link: