KVH is een belangrijke omgeving in het leven van opgroeiende kinderen. We geven kinderen graag het goede voorbeeld. We zetten daarom vanaf 1 september 2019 de stap naar een rookvrij sportterrein. Hiermee beschermen we de jeugd tegen de verleiding om te gaan roken en het schadelijke meeroken. Zo biedt KVH iedereen een gezonde en veilige sportomgeving!

Zien roken, doet roken
Als kinderen anderen zien roken, lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken, zoals andere sporters, trainers en ouders. Sporten is gezond, terwijl (mee)roken schadelijk is voor de gezondheid. Tijdens de ALV van december 2018 is besproken om ook als KVH de stap te zetten naar een rookvrije accommodatie.

Iedereen is en blijft welkom
Iedereen is en blijft welkom op onze vereniging, ook rokers! We vragen rokers om niet meer te roken op en rond het veld en op het balkon, maar dit buiten het hek te doen: niet alleen bij wedstrijden, maar ook bij trainingen en activiteiten in de kantine! Hier staat ook een grote asbak waar peuken in kunnen, zo houden we de ingang van ons terrein netjes.

Samen maken wij KV Heerenveen!

Lees meer op rookvrijegeneratie.nl/sport