Zaterdag 29 augustus as. organiseren we de KV Heerenveen (start)dag. We hebben ervoor gekozen deze dag wel te organiseren, zij het in aangepaste vorm.

Zoals jullie ondertussen weten hebben wij de nodige maatregelen op en rond de accommodatie (zie hier) getroffen die bijdragen aan veilig en verantwoord sporten en bewegen, ook al druisen sommige regels in tegen ons gevoel van gastvrijheid en gezelligheid. We snappen ook dat het niet altijd makkelijk is om je er aan te houden, maar toch vragen we iedereen zijn/haar verantwoordelijk hierin te nemen. Houd elkaar scherp. Pak je rol als “na lever” en gezamenlijk als “handhaver”.

Laten we onze energie steken in dingen die wel kunnen in plaats van ons ergeren en/of druk maken over dingen die niet kunnen; “waarom moeilijk doen, als het samen kan”!

De KVH (start)dag; wat gaan we doen? Van 10.00 tot 16.00 uur worden er verschillende (sportieve) activiteiten georganiseerd, zoals teambuildingsactiviteiten, een mixtoernooi en spandoeken maken. Voor een gezonde lunch wordt gezorgd!

Ook is er een informatiemarkt voor ouders/verzorgers en/of leden die meer willen weten over de club. Waar is het bestuur mee bezig, hoe werkt Sportlink, welke commissies zijn er allemaal, waar kan ik mij aanmelden als vrijwilliger of potentiële sponsor? In het seizoen 2019 – 2020 hebben we ouders/verzorgers van informatie voorzien en vragen beantwoord tijdens een bijeenkomst in de kantine, maar dat is vanwege de beperkte ruimte niet op dezelfde manier te organiseren. Dus maken we “marktkraampjes” die je op gepaste afstand kunt bezoeken en de betreffende commissieleden vragen kunt stellen.

Voor onze jeugdploegen staan er ’s ochtends teambuildingsactiviteiten op het programma. Deze staan onder leiding van de selectie, maar natuurlijk zijn ook trainers en coaches welkom. Alle teams (Kangoeroes t/m de B-jeugd) worden verwacht!

Na de lunch is het mogelijk om spandoeken te maken, bijv. met het eigen team. Voor begeleiding van jeugdleden moet zelf gezorgd worden. Supportersvereniging Blue Spirit leidt de activiteit, maar kan niet op ieder jeugdlid letten. Deze verantwoordelijkheid ligt dus bij de ouders/verzorgers.

’s Middags wordt er voor de senioren, A- en B- jeugd een mixtoernooi georganiseerd. Geef je op via je trainer/coach. De teamindeling wordt verzorgd! Net zoals op trainen en/of (oefen)wedstrijden hoeft er tijdens het spel geen 1,5 meter afstand gehouden te worden, maar buiten de spelmomenten om dienen personen van 18 jaar en ouder wel 1,5 meter afstand te houden.

Laten we er een mooie dag van maken!

P.S. deze dag wordt niet georganiseerd door kaboutertjes, maar door veel hardwerkende vrijwilligers. Wil je een bijdrage leveren? Meld je dan aan bij Kerry Herbrink, via WhatsApp of sms 06-46203011. Samen zijn wij KV Heerenveen!