Kortgeleden werden wij als bestuur erop geattendeerd dat  Christien Boersma, een voormalig selectiespeelster van korfbalvereniging Blauw Wit, was overleden. Onze oprechte deelneming gaat uit naar de familie en wij wensen hen heel veel sterkte met dit verlies.

Voor Sjoerd en Annie de Jong was dit aanleiding om een In Memoriam voor Christien op te stellen, dat wij op hun verzoek graag op onze website plaatsen.

Bestuur KV Heerenveen.

In Memoriam

Christien Boersma

Op 30 december jl. is Christien Boersma overleden. Christien werd in de jaren ’80 lid van de korfbalvereniging Blauw Wit en groeide op het knusse veld  aan de Woudsingel uit tot een talentvolle korfbalster, met een uitverkiezing in het Nederlands juniorenteam tot gevolg.  In de  jaren ’90 was Christien één van de bepalende speelsters in het vlaggenschip van Blauw Wit en maakte de groei van eerste klasse, via de overgangsklasse naar de hoofdklasse mee. Als speelster deed Christien geen stap te veel, maar ze was erg trefzeker en had een geweldig korfbalinzicht. Met precieze dieptepasses wist ze haar medespelers vrij te spelen en daarmee het aanvalsspel te bepalen.

Na de geboorte van haar beide zoons, Lars en Björn speelde Christien nog een paar jaar in het eerste, waarna ze andere keuzes in haar leven maakte en afscheid nam van de korfbalsport.

De afgelopen jaren was Christien  weer regelmatig bij thuiswedstrijden van de korfbalvereniging Heerenveen als toeschouwer aanwezig. De korfbalsport lokte haar nog altijd, maar vanwege haar gezondheid kon ze niet meer aan het door haar geliefde korfbalspel deelnemen. Haar fanatisme en spelinzicht was ook als toeschouwer duidelijk te merken.

In het afgelopen voorjaar keerde de ernstige  ziekte, waarmee ze eerder te kampen heeft gehad echter terug.  Ze heeft tegen de ziekte gestreden, maar ze heeft deze strijd niet kunnen winnen. De laatste periode van haar leven werd ze door haar moeder liefdevol verzorgd.  “Weer onder moeders vleugels” zoals Christien dit zo mooi omschreef.

Onze gedachten gaan uit naar haar kinderen, haar moeder en haar zus Janneke.

Sjoerd en Annie de Jong