Heerenveen won het eerste duel van de competitie. Zonder de geblesseerde Elwin Feddema (knie) begonnen ze tegen Sparta in Zwolle slecht aan de wedstrijd, maar van de 8-4 achterstand was na de eerste helft slechts een verschil van één treffer over (13-12).

In de tweede helft was Heerenveen sterker dan de tegenstander, maar na 21-17 kwam Sparta nog gelijk. Sjors Keij, teruggekeerd van zijn blessure, werd matchwinner: 21-22.

“We hebben het onnodig spannend gemaakt”, oordeelde coach Harm Jan Smit na afloop. “Maar ik ben wel heel blij met de overwinning. Op deze manier beginnen we goed aan de competitie. Als komend weekeinde tegen Drachten ons schotpercentage hoger ligt, maken we een hele goede kans tegen die ploeg. We hebben na de verloren veldwedstrijd (19-18) nog iets goed te maken.”

De wedstrijd Heerenveen – Drachten wordt om 19.00 uur gespeeld in de BW-Hal.

Bron: Friesch Dagblad