Met ingang van het seizoen 2022 – 2023 is Peter Tolsma de nieuwe hoofdtrainer/-coach van KV Heerenveen. De club is erg blij met de komst van deze zeer ervaren en uiterst gedreven trainer en wil met hem bouwen aan de toekomst!

De 54-jarige Redúster is een sportman in hart en nieren. Is het geen korfbal, dan wel voetbal en/of kaatsen! Zo was hij vijf jaar lang trainer/coach van het beste mannelijke kaatspartuur aller tijden en is hij op dit moment trainer/coach van het damesteam Team Fjoer en wist hiermee de afgelopen jaren de Frouljus PC te winnen. Als korfballer was hij actief bij o.a. Stânfries, Marfûgels en Mid-Fryslân, waar hij nu (na een aantal andere clubs) nog als hoofdtrainer verantwoordelijk is voor de selectie.

Wim de Jager (Technische Zaken KV Heerenveen): “Peter Tolsma heeft de afgelopen jaren laten zien van een “redelijke” ploeg spelend in de Overgangsklasse een stabiele Hoofdklasser te kunnen maken. Destijds werden een aantal jeugdspelers ingepast en werd de weg omhoog ingezet. KV Heerenveen staat momenteel op hetzelfde punt en ziet in Peter de juiste persoon om met de jonge selectie aan de slag te gaan en deze klaar te stomen voor de volgende stap in hun ontwikkeling.”

Peter Tolsma: “Ik herken momenteel heel veel talent binnen KV Heerenveen en ben zeer gemotiveerd om met mijn ervaring en gedrevenheid deze groep tot een hoger niveau te brengen.“

De komende periode wordt gewerkt aan het verder vormgeven van de selectie en de staf voor komend seizoen.