Heerenveen D1 – Dalto/Klaverblad D1
Zaterdag 1 april 11:15 uur: wat een fantastische ambiance! Een aantal spelers had, logischerwijs, wel een beetje last van zenuwen. Ook onze gasten uit Driebergen waren onder de indruk en het duurde dan ook langer dan normaal voordat het eerste doelpunt viel.

Maar daarna ontspon zich een leuke wedstrijd, waarbij Dalto een maatje te groot bleek en terecht de overwinning pakte (6-12).

Wat zijn we trots op deze talenten en hun coaches Sem en Lennard, maar ook trainers Chiara, Mette en Lieuwe. Deze wedstrijd was een mooie afsluiting van een fantastisch zaalseizoen, waarbij we nu dus kunnen zeggen dat Heerenveen D1 bij de beste 8 ploegen uit hun leeftijdscategorie behoort. Een geweldige prestatie!

Heerenveen C1 – Dalto/Klaverblad C1

Bij de C1 was er wellicht net zo veel spanning bij de spelers als bij de D1, maar de wedstrijd werd zeer volwassen gespeeld. Van beide kanten overigens.

Heerenveen nam als eerste een voorsprong en wist deze gestaag uit te bouwen. En net op het moment dat het publiek dacht naar een gespeelde pot te kijken, schakelde Dalto een tandje bij. De comeback van de Driebergenaars leek verlammend te werken op onze ploeg, maar steeds op het juiste moment wisten we tóch te scoren.

De slotfase was fantastisch. Om en om scorend en Heerenveen steeds aan de juiste kant van de score. Lucas die zowat vastgeplakt leek aan de topschutter van Dalto. Imra maakte met een prachtige doorloop, direct daarna scoorde Dalto. Na de vakwissel scoorde Chris met een onmogelijke omdraaibal weer twee verschil. Dalto perste er alles uit maar Sienna onderschepte slim, waarna Koen en Anna net aan misten. Dalto maakte de 13-12 en leek het momentum te hebben.
De 14-12 met nog minder dan 2 minuten te gaan van Eljah leek de beslissing, maar werd direct gecounterd met de 14-13.

Bloedstollende laatste seconden, maar supergoed uitgespeeld door onze toppers. Trainers Jeroen, Daniel en Amber hielden het niet meer en liepen in de laatste minuten net zo veel meters als de spelers bij elkaar, maar dan aan de zijlijn.

De scheids floot af en samen met de uitzinnige supporters werd er een heel mooi feestje gevierd!

Zaterdag in Wageningen wacht Groen Geel uit Wormer op ons. Het seizoen kan al niet meer stuk; we zitten bij de beste 4 ploegen van Nederland en maken kans op de FINALE!

Ga je mee? Er rijdt zeer waarschijnlijk een bus! Later meer hierover..